27 Nisan 2011 Çarşamba

Mp3 beni parçaladı !!!

 Mp3 parçalamak. Ne kadar basit görünüyor deil mi?
"basit" diyenlerin alayına....... 
Neyse, anlayan anladı. Anlayanlardan biri de Eniştem.
Hemde en iyi anlayanlardan oldu kendisi. 
Olay nası oldu anlatayım: 
Ben odamda abuk subuk kodcuklarımla uğraşırken yardım isteyen bir sesle irkildim:
-Leylaaaa, Leyla can!
(Ben can havliyle koşarak yanına gelip) -Noldu Enişte?
-İşin yoksa, yoğun deilsen bana küçük bi program indirir misin?
(İşim var, yoğunum,hele bide küçük bi program için demiyor muu!)
-Tabi Enişte, ne demek buyur...
Efenim, eniştemin istediği (herzamanki gibi küçük) bir programdı: Mp3 parçalama programı. Fakat esas istediği şarkının ortasından bir kısmının kesilip, kalan iki parçanında bir bütün olarak kaydedilmesi...
Bende hemen Google amca'ya gidip aramak için klasik kelimeleri yazdım.istediğim kolay kurulan ve kolay kullanılan (ve enişteme kolay anlatabileceğim) bir programCIK!
İnanın oturup, kendi programlama bilgimle sıfırdan yazmaya çalışsaydım daha çabuk olurdu heralde.
Neden mi? Çünkü internet artık bir çöp kutusuna dönüşmüş, hatta ortada bir kutu olmadığı için millet sağa-sola fırlatmış... bozuk linkleri mi desem, yönlendirilen saçma siteleri mi desem (tam o sırada eniştemin kinayeli konuşmalarını mı desemmm..!) 
Tabi biz Türk olduğumuz ve Türk filmlerinde de hep mutlu son olduğu için bizde mutlu bir sonu bulduk :)
Şimdi size soruyorum: Bu kadar uğraş verip bulduğunuz bir şeyi Enişteniz'e beleşe vermek içinize siniyor mu?

Buyrun arkadaşlar videodada gösterildiği gibi güzel bir program herkese tavsiye ederim
Video:
Dowload Linki:

26 Nisan 2011 Salı

N'aptım biliyomusunuz? -ALES'e girdim!:)





Biz mi ALES'e girdik, yoksa ALES'mi bize girdidoğrusu pek anlayamadım hala...?


Ama kendim kaşındım, valla.. Sen daha 3. sınıftasın, ne işin var ALES'te TERESTE!


Hele bide ortalık karışıkken... Ama yok, Bir parça kuru ekmeğimi yiyip, yerimde duramadım. 


Sonuçlar nasıl olur, Bir sonuç olur mu bakıcaz... Ne de olsa biz hep burdayız!

Ve sınavlarda bir gün biter...



Evet, gerçekten bitti... Şu geçirdiğim 1 (sınav dolusu) hafta BİTTİ..! 
Bitiş derken, burda biten ben olmuyorum :) Emeğimin, azmimin, alın terimin karşılığını almış bir öğrenci duruyor karşınızda (Eee.. kopya çekmek kolay iş değil,  yıhhyıhhhiii :)))
Hemen de inandınız demiii..? Sizi çakallar.. 
Neyse, işte şimdi başarılı bir sınav haftası sonrası, gece 3-4'lere kadar nette takılma hakkımı kullanıyorum.
Sizde bana takılın, diğer takıntılarınızdan kurtulmuş olursunuz..
Geceye Merhaba...

Site kurmak isteyenler önce bunu okusun!

-Hoşgeldiniz efendim,
-Hoşbulduk, ben bir site kuracaktım da...
-Pardon site mi kuracaktınız?  Kaç katlı olucak? Ruhsatınız var mı? Arsa aldınız mı?
-Hoppalaa, ne katı, ne ruhsatı kardeşim... Web sitesi kurucam web sitesi!
-Bende ondan soruyorum zaten, önce bi ruhsat ve arsa almanız gerekiyor efenim.
-Yapma yaw, bu işler böyle mi oluyor,Peki nası olucak, arsa nerde, ruhsatı kimden alıcaz ? kafam karıştı ülen!
-Aman sakin olun efendim, siz koltuğunuza şööyyle bi yaslanın ben teker teker anlatıyorum şimdi...
Basit bir örnek vereyim: Siz bir ev yaptırmak istiyorsunuz, tabi bunu gerçekleştirmek için bazı şeylere ihtiyacınız var:

Hayat, bazen..

Günlerden bir gün, köyün birinde, bir adamın eşeği, kuyuya düşmüş.

Kuyu kör bir kuyu, ağzı tahtayla kapatılmış, üzerine de toprak dökülmüştü. Zamanla tahta çürümüş, zayıflamış ve toprakta biten otları yemek isteyen eşeğin ağırlığını çekememiş.

Hayvancık saatlerce acı içinde kıvranıp, bağırmış kendi dilinde.

Eşeğin sesini duyan sahibi gelip bakmış ki vaziyet kötü. Zavallı eşek kuyunun dibinde melul mahzun bakınıyor.
Üstelik yaralanmış.

Karşılaştığı bu durumda kendini eşeği kadar zavallı hisseden adamcağız köylüleri yardıma çağırmış.
Ne yapsak, ne etsek, nasıl çıkarsak soruları havada kalmış.
Sonunda karar vermişler ki kurtarmak için çalışmaya değmez.
Tek çare, kuyuyu toprakla örtmek.
Ellerine aldıkları küreklerle etraftan kuyunun içine toprak atmışlar.

Zavallı hayvan, üzerine gelen toprakları, her seferinde silkinerek dibe dökmüş.
Ayaklarının altına aldığı toprak sayesinde her an biraz daha yükseldi ve sonunda yukarıya kadar çıkmış.
Köylüler ağzı açık bakakalmışlar.

Hayat, bazen bizim de üzerimize abanır.
Toz toprakla örtmeye çalışanlar çok olur. Bunlarla baş etmenin tek yolu, yakınıp sızlanmak değil, düşünüp silkinmek ve kurtulmak, aydınlığa adım atmaktır.

Kör kuyuda olsak bile...

Sizin İçin Dert Olan Şeyler Başkası İçin Nimet Olabilir !!!









Bir Web Macerası = WEBQUEST!

      Günümüzün gelişen teknolojisiyle birlikte artık ödevler tozlu ansiklopedilerden değil de derya-deniz internetten yapılır oldu.  Öğrencileri hem internette bilgiye erişmeye alıştırmak hem de daha güncel ve çeşitli bilgilere ulaştırarak, daha zengin içerikli ödevler hazırlamalarını sağlamak amacıyla eğitimciler Webquest'i keşfetti! Sizler için WebQuest'i tanıtan bir sunum hazırladım. Aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz...
 İşinize yaraması dileğiyle :)
http://www.authorstream.com/Presentation/garagile76-713692-web-macerasi/

Bilgisayar Bağımlılarına Şiirsel Sitem...

Hep bir yerlere bir şeylere yetişme telaşındasınız değil mi? 


Hiç vaktiniz yok “fast life” “fast food” “fast music” “fast love”… 

Dikte ettirilen “yükselen değerler” “in” ler “out” lar… 

Buna benzer bir odada şanslıysanız gökyüzünü görebilen bir pencere ardında bitecek hepsi. 

Dostluğu klavyelerinde yaşamı monitörlerinde arayanlar size sesleniyorum! 

Hangi tuş daha etkilidir ki sıcacık bir gülüşten ya da hangi program verebilir bir ağaç gölgesinde uyumanın keyfini? 

Copy-paste yapabilir misiniz dalgaların sahille buluşmasını? 

İçinizi ısıtan gün ışığını gönderebilir misiniz maille arkadaşlarınıza? 

Sevgiyi tuşlarla mı yazarsınız? 

Öpüşmek için hangi tuşlara basmak gerekir? 

Ya da geri dönüşüm kutusunda saklanabilir mi kaybolan zaman? 

Doğayı bilgisayarlarına döşeyenler neden görmezsiniz bahçedeki akasyanın tomurcuklandığını? 

Ve ıslak toprak kokusu var mıdır dosyalarınız arasında? 

Koklamak duymak dokunmak yok mu yaşam skalanızda? 

Bilgi toplumu oldunuz da duygu toplumu olmanıza megabaytlarınız mı yetmiyor?......

Vira Bismillah!

Bugün belki de her şeyden daha çok, 
kendi medeniyet telakkimiz
 ve kendi kültürümüzle dirilme gibi 
yüksek bir gaye-i hayale ihtiyacımız var!
(ve yazmaya başlıyorum... Hayırlısı.)